Fynshav Børneunivers

Fynshav Børneunivers er en organisation som består af dagplejere, vuggestue, børnehave, SFO og en skole, der går fra 0-6. klasse.

Universet ligger placeret i udkanten af Fynshav. Vi har kort afstand til både skov og strand, hvilket ofte benyttes af både børn og medarbejdere.

Vores dagplejere kommer regelmæssigt i huset, da deres legestue er placeret i forlængelse af vuggestuen.

Det sammenhængende børneliv starter hos os, når børnene begynder i vuggestuen/dagplejen knap 1 år gammelt og fortsætter hele vejen til de går ud af 6. klasse.

Det betyder, at der er genkendelighed i kerneopgaven og i pædagogikken som hverdagen bygger på, samt at der er glidende overgange i læringsmetoder, fysiske rammer og de mennesker, barnet er omgivet af. Børnenes tidligere fællesskaber stopper ikke, men føres videre i takt med at de bliver ældre.

Åbningstider (vuggestue, børnehave og SFO):

Mandag     6.20 til 16.35
Tirsdag     6.20 til 16.35
Onsdag    6.20 til 16.35
Torsdag     6.20 til 16.35
Fredag     6.20 til 16.00

Indtil klokken 7.00, hvor der møder en SFO-pædagog ind, er vuggestuen, børnehaven og SFO-børnene sammen i børnehavens fællesrum eller på stuerne, hvor der tegnes, læses, spilles spil eller leges. Vuggestuen og børnehaven er sammen indtil ca. klokken 8, hvor vuggestuen går ind til sig selv. Ofte vil døren mellem SFO og børnehaven være åben indtil klokken 8, da børnene har et stort udbytte af at kunne være sammen på tværs af deres alder. Der vil i tidsrummet indtil klokken 8.00 være SFO-personale at finde i børnehaven og børnehave-personale at finde i SFO’en.
Klokken 16.00 samles de tre grupper igen – denne gang med en medarbejder fra SFO’en.