SFO & Klub

SFO’en i Fynshav Børneunivers er for elever i 0-2 klasse. For børnene i 3. – 6.klasse er der klubtilbud.

I vores SFO arbejder vi ud fra en hverdag, hvor vi har stor fokus på:

•    Tryghed, omsorg, nærvær og anerkendelse
•    Socialt samvær
•    Læring, som finder sted på mange måder og alle vegne.

Vi starter hver dag med, at alle børn bliver råbt op, så vi har et overblik over hvilke børn der er i SFO den pågældende dag. Det er også her vi tager imod beskeder fra børnene, det kan være, hvornår de skal cykle hjem, gå til sport eller andre beskeder.

Inden vi starter op på dagens aktiviteter er der mulighed for at spise sin frugt/ ”eftermiddagsmad”.

Mange gode aktiviteter bliver sat i gang om eftermiddagen. SFO’en råder over både mooncars, rulleskøjter, løbehjul osv. Det er vigtigt for os at huske på, at SFO’en er børnenes fritid og frirum, samt at der samtidig skal være plads til de gode samtaler, spil og generelt hygge/tryghed for børnene.

Vores aktiviteter i SFO’en kan være sæson bestemt. Vi har stor succes med vores julefrokost, påskefrokost og en længere tur i sommerferien.

Hver uge sender vi et ugebrev ud til forældrene, så de har mulighed for at følge med i, hvad vi laver. I ugebrevet vil vi informere om næste uges aktiviteter og praktiske informationer.